Välkommen! | 7-8-9 maj 2025 | Göteborg, Sverige
Konferens – Forskning om högre utbildning
8-9 maj 2025 arrangeras konferensen Forskning om högre utbildning för fjärde gången. Arrangörer är Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL) i samarbete med Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL) och Enheten för akademiskt språk (ASK) vid Göteborgs universitet i samarbete med tidskriften Högre utbildning
Nytt för den här gången är en förkonferens 7 maj som arrangeras av nätverket Litteracitet och lärande i högre utbildning. Konferensen äger rum på Pedagogen vid Göteborgs universitet.
Konferens 8-9 maj 2025
Konferensen utgör en av få arenor där forskning om högre utbildning, inom skilda discipliner och ur olika perspektiv, möts. Syftet är att fortsätta stärka forskningsfältet högre utbildning genom att samla forskare från olika discipliner för att diskutera forskning om högre utbildning.
Förkonferens 7 maj 2025 – Litteracitet och lärande 7 maj 2025
Förkonferensen inleds med ett panelsamtal följt av korta presentationer med målet att ge en överblick över pågående arbete och utmaningar kopplat till akademisk litteracitet vid universitet och högskolor i Sverige.
Förkonferensen bygger på aktivt deltagande. Alla deltagare uppmuntras därför att bidra med en kort presentera ett pågående eller kommande arbete kring litteracitet, en utmaning eller ett önskat område för samverkan (5 minuter). Efter dessa korta presentationer fortsätter samtalet i fokusgrupper för att identifiera vägar framåt, konkret samverkan och vidare utbyte.
Kontakt
Frågor om konferensen
Email: sylvi.vigmo@gu.se
Frågor om registrering Mötesservice
Email: info@motesservice@gu.se
Viktiga datum
Registrering: Januari
Deadline Abstrakt inlämning: 24 februari, 2025
Deadline Early bird-registrering: 18 mars, 2025
Deadline sista registreringsdag: 22 april, 2025
Organiserat av
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL
Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL)
Enheten för akademiskt språk (ASK)