Och extra tillfälle inom Dynamisk digital konferens, för mer information, se här: https://xn--hgskolepedagogik-mwb.se/konferens-dar-digitalisering-och-pedagogik-mots/
Det här julspecialtillfället, i samarbete med högskolepedagogik.se:s temacafé, var det tredje tillfället i den dynamiska konferensen. Temat var inte ett tema som önskades av konferensens deltagare, men planeringsrguppen för konferensen och redaktionsrådet för temacaféerna tyckte att temat var intressant att göra ett samarbete runt och erbjöds därför som ett extra tillfälle till den dynamiska konferensen. Mats Brenner, pedagogisk utvecklare vid KI gav oss en inflygning på området lärandeanalys och delade erfarenheter från projektet Learning Analytics at KI som genomfördes mellan åren 2021-2023. Därefter inledde Mats, Petronella Ekström, pedagogisk utvecklare vid OU och Spiros Lukas, pedagogisk utvecklare vid Sofiahemmet högskola ett samtal om lärandeanalys som sedan fortsatte som rundabordssamtal i mindre grupper. Tillfället avslutades med en gemensam brainstorm för att fånga upp och delge erfarenheter av möjligheter och utmaningar med lärandeanalys att inspireras av och lära från.
Mats inflygning och presentation kan du ta del av nedan. Längst ner på sidan finns den Wooclap som blev resultatet av deltagarnas inledande fråga och avslutande brainstorm gällande möjligheter och utmaningar med Learning Analytics.