PU360: Varför gör jag som jag gör?
I Zoom anmäl dig här Kostnadsfritt Varför gör jag som jag gör? Tankar och erfarenheter kring drivkrafter och principer i arbetet som pedagogisk utvecklare inom högre utbildning Välkommen till ett […]
I Zoom anmäl dig här Kostnadsfritt Varför gör jag som jag gör? Tankar och erfarenheter kring drivkrafter och principer i arbetet som pedagogisk utvecklare inom högre utbildning Välkommen till ett […]
Speaker: Tatiane Russo-Tait, University of Georgia, USA Sign up here
Den 22 november bjuder WASP-ED in till ett online-seminarium där vi hoppas ge inspirerande exempel för lärare som använder AI inom högre utbildning samt pedagogiska utvecklare och andra som jobbar med […]
Inspelning tillgänglig PPT-Slides: Temacafé transformativ förändring PDF-Slides: Temacafé transformativ förändring Miro board: Temacafé 2024-11-26 – Miro Vilken roll och vilket ansvar har lärosätena när det kommer till lärande för hållbarhet? […]
Personifierat lärande med stöd av AI/ Personalized learning supported by AI (Sw/En) Detta är seminarium nr 4 i serien som SUHF genomför under 2024. Högskolan och AI – en seminarieserie […]
Och extra tillfälle inom Dynamisk digital konferens, för mer information, se här: https://xn--hgskolepedagogik-mwb.se/konferens-dar-digitalisering-och-pedagogik-mots/ AI och lärandeanalys inom högre utbildning Det här julspecialtillfället, i samarbete med högskolepedagogik.se:s temacafé, var det tredje tillfället […]
Från skilda perspektiv till behovsdriven utveckling
Höstens dynamiska digitala konferens anordnas av ITHU på uppdrag av UHR inom ramen för regeringsuppdraget Det högskolepedagogiska lyftet.
Tredje temat i den digitala dynamiska konferensen Där digitalisering och pedagogik möts Länk till tillfället: https://kau-se.zoom.us/j/67395947953?pwd=VX4yzW98AIOuVdNffaAW5Q8aPa7laO.1 Vad är undervisningskompetens idag? Enligt högskoleförordningen ska alla som anställs som lektorer och professorer vid […]
Inner development goals (Sv. Inre mål för hållbar utveckling) Vad menas med inre utvecklingsmål? Varför finns inre mål? Hur har de tagits fram? Hur kan vi ta detta vidare […]
Learning for Liberation? – Opportunities and limits of using emancipatory pedagogical practices to reduce spatial distance between two civic institutions: Prisons and Universities Speaker: James Cronin, The Centre for the Integration […]
Tuija Viking, doktorand i pedagogik med inriktning mot arbetsintegrerat lärande (AIL), försvarar sin avhandling med titeln ”Interprofessionellt lärande i teamarbete. Hur kontroverser, genus och erfarenhetsbaserad expertis kan bidra till lärande […]
Fjärde temat i den dynamiska digitala konferensen Där digitalisering och pedagogik möts Framtida trender inom edtech och deras påverkan på lärande Länk till tillfället: https://kau-se.zoom.us/j/68552454781?pwd=QID6brddYASvBg0tdgZLdAnrBvB8pR.1 Vi har den stora glädjen att […]